Subject: Küsimused seoses kooli ja lasteaia toitlustuse erimenüüga
From: "Cristo Kahro" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 May 2024 14:15:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Võtsin kaks nädalat tagasi Teiega telefonitsi ühendust ning uurisin, kas
koolides ja lasteaedades on seadusest tulenev kohustus toitlustajal
pakkuda erimenüüd allergikutele.
Toitlustame igapäevaselt kolme lasteaeda ~350 last päevas ja Valga
Põhikooli ~700 last päevas. Tol korral sain küll vastuse, et seadusest
tulenevalt puudub kohustus erimenüüd pakkuda ja see on pigem toitlustaja
poolne vastutulek, mida meie asutus ka lasteaedade puhul teeb vastava
tervisetõendi esitamisel. Samuti uurisin, kas teile teadaolevalt mõnes
suurkoolis pakutakse ka koolilastele erimenüüd. Inimene, kellega mind tol
korral ühendati vastas, et ei tea, küll aga teab, et osades kohtades
maksavad lapsevanemad lisaraha erimenüü tarbeks kui toitlustaja on nõus
seda tegema, kuna toiduained maksavad märgatavalt rohkem või siis antakse
lapsele taskuraha kaasa. Taustainfoks veel, et pakume igapäevaselt
vähemalt kolme erinevat pearooga, vähemalt kahte erinevat kastet ja ~10
erinevat salatit.

Soovin kirjalikku vastust, et asi oleks üheselt arusaadav ja taasesitamist
võimaldavas vormis:

Kas erimenüü pakkumine koolis ja lasteaias on seadusega kehtestatud?
Kas teate kuidas selline probleem on lahendatud mõnes teises suuremas
koolis?

Lugupidamisega,

Cristo Kahro
Valga valla majanduskeskus
juhataja
Tel: 5349 7399